Като за начало, малко за историята на Quattro.
На ранните години на разработка няма да се спирам, тъй като там има неясноти, (може би защото проекта е бил секретен) и дори се спори кой точно е бащата на Quattro. Някои казва Jorg Benzinger (и аз мисля така), други че бил Ф. Пиех (който всъщност само е юркал Бензингер :)). Интересното е, че първообразът на Quattro e бил военната машина Iltis (също разработка на Бензингер) и дори доста компоненти били заемани от нея. Първите прототипи са били без централен диференциал, но скоро станало ясно, че не може без нещо такова. И така, през 1980 год. на автосалона в Женева се появява т. нар. Quattro I. Всичко започва с много напредничавата за времето си схема с отворен среден диференциал.
На ранните години на разработка няма да се спирам, тъй като там има неясноти, (може би защото проекта е бил секретен) и дори се спори кой точно е бащата на Quattro. Някои казва Jorg Benzinger (и аз мисля така), други че бил Ф. Пиех (който всъщност само е юркал Бензингер :)). Интересното е, че първообразът на Quattro e бил военната машина Iltis (също разработка на Бензингер) и дори доста компоненти били заемани от нея. Първите прототипи са били без централен диференциал, но скоро станало ясно, че не може без нещо такова. И така, през 1980 год. на автосалона в Женева се появява т. нар. Quattro I. Всичко започва с много напредничавата за времето си схема с отворен среден диференциал.
За да се осигури висока проходимост във всякакви условия, инженерите на Ауди слагат ръчна блокировка на средния и задния диференциал. Това е тъй нареченото Ur-Quattrо. Интересно е да се спомене, че един от първите оценили тази система, е известния с шпионските си снимки Ханс Леманн, който установил, че е доста трудно да се кара обикновено Ауди 80 по скандинавските снегове :)))
От тук натакък класификацията малко се различва според различните източници. Аз ще дам предпочитаната от мен схема.
Quattro II (1983-1987) се появява с внасянето на пневматична блокировна на средния и задния диференциал, което на практика не е много по-различно от Quattro I.
Quattro III (1987-1994) се появява с най-важната модификация правена на тази система чак до ден днешен, а именно, въвеждането на Torsen диференциала, за който стана дума в предишната тема. Задния диференциал остава с ръчна блокировка, но средния (torsen) вече няма нужда от такава (вж. предишната тема). Блокировката на задния диференциал се изключва автоматично при скорости над 25 км./ч. Тази система се монтира на 80, 90, 100, 200 и Coupe от 88-ма нататък.
Quattro IV (1995 до сега) по същество е усъвършенстване на Q III. Вместо ръчна блокировка на задния диф., се монтира EDS (автоматична електронна блокировка на диф.), която се изключва при скорости над 40 км./ч. (80 км./ч. за някои спортни модели). Въвежда се и блокировка на предния диф., също от електронен тип. Централния диференциал остава Torsen.
Интересно е да се отбележат някои модели с автоматична скоросттна кутия, които също имат Torsen диф. но той е заден!
На фигурата са означени 1) Преден диференциал; 2) Централен диференциал - планетарна предавка с многодисков съединител с електронно управление и автоматична блокировка.; 3) Кардан; 4) Заден диференциал - Torsen.
Също така, както се спомена в предишия постинг, моделите A8 с автоматични скорости също са без Torsen диф.
Интересна особеност представляват и quattro моделите на А3 и ТТ, които пореди недостатъчно място в двигателния отсек (напречно разположени двигатели) използват системата на Haldex, но за нея отделно.
Интересна особеност представляват и quattro моделите на А3 и ТТ, които пореди недостатъчно място в двигателния отсек (напречно разположени двигатели) използват системата на Haldex, но за нея отделно.
А ето и две интересни картинки, показващи предното и задното окачване на съвременното А4 Quattro:
CASINO DE LA DÍO RIVA OLE DE CASINO PRAGMATIC. - GIANT
ОтговорИзтриванеCASINO 할리우드 배우 노출 DE LA DÍO RIVA 블랙 잭 OLE DE CASINO PRAGMATIC. Lô 포커 배열 키보드 đy ole. 야동사이트순위 Fotografía de 온라인 포커 meilleursi.
Casino - Mapyro
ОтговорИзтриванеCasino near Casino at Park 제주도 출장샵 Lane, 전라남도 출장샵 Henderson, Nevada. The casino 충주 출장마사지 is located in the entertainment area of Park Lane and is 부산광역 출장마사지 close to The Wynn 의정부 출장안마 Las Vegas.