сряда, 17 февруари 2010 г.

Audi празнува 30 години Quattro

Изминаха 30 години от представянето на системата в Женева.

Audi тъкмо отпразнува своята 100-годишнина и дойде време за още едно голямо събитие в историята на марката - раждането на Quattro. Системата е представена за първи път пред публика през 1980 година на автомобилното изложение в Женева, чрез легендарният Audi Ur-Quattro (на снимката).
За да отбележат рожденият ден подобаващо, немците готвят няколко събития - между 7 и 11 април на изложението Techno Classica, което се провежда в град Есен ще бъдат представени четири класически Quattro модела.

Празненствата продължават в Монако още на 1 май, където ще видим състезателни модели като Auto Union Type C от 1936 година и Auto Union Type D от 1939 година, оборудван с twin-supercharger двигател.

Между 28 и 31 юли в музея на Audi в Инголщат пък ще бъдат показани едни от най-значимите Quattro возила от историята на Audi. Изброените събития са само малка част от тазгодишните събития, представящи историята на марката.

Ревю Aуди А4 / Audi A4

+ добра изработка, сигурно поведение на пътя, икономични дизели
- малко пространство за седящите отзад, лоша видимост, дизели, които не въртят гладко

История на модела
11/94 Представяне на А4 с 5 бензинови мотори: 1.6 литра, 100 к.с., 1.8 литра, 125 к.с., 1.8 литра турбо, 150 к.с., 2.6 литра V6, 150 к.с., 2.8 литра V6, 174 к.с., дизел: 1.9 TDI, 90 к.с.
8/95 Ново: 5 степенна автоматична скоростна кутия и един 1.9 TDI, 110 к.с.
11/95 Представяне на комби - модела А4 Avant
4/96 Нов 2.8 литра V6, с 5 винтила на цилиндър, 193 к.с.
6/97 Нов 2.4 литра V6, 165 к.с.
6/98 Нов 2.5 литра TDI, 150 к.с.
4/99 Фейслифт
9/99 ESP серийно от 2.4 литра, иначе опция, въздушни възглавници за главата - опция
10/00 смяна на модела при лимузината, Avant продължава да се произвежда
8/01 смяна на модела и при комбито
11/04 Фейслифт при лимузината и комбито

Лимузината от среден клас на Ауди представлява крайъгълен камък за марката, което обаче не означава че няма недостатъци.
Ауди А4 е един от маделите с най-стабилна цена на пазара. Това не обаче не означава, че качеството трябва да бъде поставяно извън всякакво съмнение. Дори тук си струва да се хвърли един проверяващ поглед. По-сериозните изключения се държат в тесни граници.
А4 показва, че в наши дни спортните качества и високия комфорт на возене не си противоречат. От гамата на моторите изпъкват икономичните, но шумни TDI във всичките им разновидности, както и 1.6 литровия бензинов 100 к.с. като препоръчителни. 1.8 литровия 125 к.с. се предлага много често на пазара и е много издръжлив.
V6 моторите са мощни, но колкото повече сила, толкова повече данъци и разходи, а също и по-високи застраховки, така че това е въпрос на лична преценка.
Към минусите на А4 е трудното качване на тези които сядат отзад, както и стесненото пространство на задната седалка. Багажникът на А4 покрива трудно стандартите на класа. Avant версиите блестят преди всичко като Lifestyle комбита, а не като товарни магарета. На тапицираното с благороден велур товарно отделение повече му прилягат скъпи куфари, отколкото бояджийски кофи или строителни материали.
По отношение на изработката А4 е безкомпромисен. Поцинкованата каросерия има дълъг живот, дори при не добре поддържани екземпляри ръждата е изключителна рядкост. Ако има изключения те често са причинени от не добре извършени ремонти след удар.
Интериорът носи чудесно усещане, висококачествените материали създават приатна атмосфера, а червеното от лампите на таблото действа уютно. Понякога обаче арматурното табло се разтраква от каране по лоши улици, когато изкуствените елементи се трият един в друг.
По отношение на сигурността А4 е на висотата на времето. Въздушните възглавници и ABS са стандарт още от представянето на модела през 94 година. Арсеналът от въздушни възглавници е разширен със странични през 96та и за главата от 99та година. По същото време беше въведен и ESP серийно, макар и за модели от 2.4 литра нагора, иначе като опция.
Който смята, че разходът по закупуването на А4 е единствен, ще остане разочарован. Фиксираните разходи са доста високи. Всеки трябва да си направи сметката дали да не предпочете някои от не особено атрактивните бензинови мотори, които могат да се окажат по-изгодно решение от скъпите дизели. V6 моторите се обезценяват непропорционално.

Най-често срещани повреди
Предна ос: Опасност от счупване, заради дефектни носачи, разколебано действие на спирачките при влажност
Мотор: Скъсани ангренажни ремъци, течове на масло, дефекти в турбото, дефектни помпи на инжекциона (дизел)
Електрика: Дефекти в уредите за управление, части на таблото, генератори, дефектни механизми на електрическите стъкла
Дефектни съединители, смущения при автоматичните скоростни кутии (Multitronic)